Odżywianie, a zdrowie

To co jemy, odbija się następnie na naszym zdrowiu. Jeśli pijemy napoje gazowane oraz jemy fast foody to z pewnością na naszym ciele, szybko zobaczymy tkankę tłuszczową. Oczywiście wszystko jest dla ludzi i jeśli raz na jakiś czas pozwolimy sobie, na niezbyt zdrowe jedzenie to z pewnością nic nam się nie stanie. Ważniejsze jest bowiem to co jemy na co dzień. Warto więc zajrzeć do piramidy żywienia, aby wiedzieć, czego możemy jeść dużo, a czego lepiej unikać. Warto też wiedzieć, że znacznie zdrowsze są warzywa od owoców. Jeśli więc możemy, podgryzajmy marchewkę, zamiast jabłka, która dodatkowo poprawi nasz wzrok, gdyż zawiera wiele witaminy A. Dokładnie tak samo jest z jogurtami owocowymi. Mają one tyle cukru, że są po prostu niezdrowe. Znacznie lepiej jest jeść jogurty naturalne. Soki owocowe to także produkty zawierające sporą dawkę cukru. Zamiast nich, lepiej jest pić wodę, która oczyszcza organizm. Dobrze jest także jeść raz w tygodniu rybę, która zawiera dużo kwasów tłuszczowych omega 3.

Dobre odżywianie to podstawa

Nic nie jest tak ważne dla naszego organizmu jak odpowiednia dieta. Warto więc zawsze myśleć o tym co jemy. Niektóre produkty, powinny częściej znajdywać się w naszym jadłospisie niż inne, a niektórych powinniśmy wręcz unikać. Choć nie oznacza to wcale, że musimy zrezygnować całkowicie z takich produktów jak oranżady czy fast foody. Jeśli raz na jakiś czas zjemy coś takiego z pewnością niestanie nam się nic złego. Ważne jest jednak to, aby codziennie odżywiać się zdrowo. Dlatego warto zadać sobie kilka pytań, które pomogą nam ustalić ile kalorii codziennie powinniśmy zjadać. Ważny jest nasz wiek, wzrost, waga ciała, a także rodzaj aktywności fizycznej oraz praca jaką wykonujemy. Im więcej czasu spędzamy wykonując pracę fizyczną, tym więcej kalorii codziennie będziemy potrzebować. Jednak pamiętajmy, że wszystko co jemy, powinno być zdrowe. Zamiast więc w przerwie w pracy zjadać hamburgera, lepiej jest przygotować sobie w pracy sałatkę. Oczywiście bez tuczącego majonezu. Może to być nawet sałatka z makaronem, dzięki czemu dłużej będziemy mogli pracować bez przerwy.

Co jeść, a czego unikać?

Utrzymanie odpowiedniej wagi, staje się coraz trudniejsze. Wynika to głównie z pośpiechu, nieregularnego trybu życia, a także jedzenia niezdrowych przekąsek. Warto jednak zastanowić się nad tym co jemy, gdyż to w dużej mierze od tego zależy nasze zdrowie, ale także odpowiednia waga. Najłatwiej więc spojrzeć na piramidę żywienia i kierować się jej zaleceniami. Pokazuje ona których produktów powinniśmy jeść więcej, a których mniej. Warto również wiedzieć, że zaleca się spożywanie dużej ilości warzyw i owoców. Pamiętajmy jednak, że owoce zawierają bardzo dużo cukru, więc lepiej jeść więcej warzyw. Soki owocowe oprócz cukru zawartego w owocach dodatkowo są dosładzane. W związku z tym, także w tym wypadku lepiej jest unikać soków owocowych. Znacznie zdrowszym napojem jest woda, którą możemy pić w nieograniczonych ilościach. Jogurty naturalne powinny być przez nas zawsze wybierane, a nie owocowe, które również mają bardzo dużo cukru. Czerwone mięso powinniśmy spożywać rzadziej, choć jest ono ważnym elementem diety, ze względu na dużą zawartość żelaza.